Visszatérés a home office-ból
Mai témánk arról szól, hogyan alakíthatjuk ki az “új normálist” a home office-ból való visszatérés időszakában.
1. Idézet
„A kiszámíthatatlan, folyamatos változás és a válság nem különleges helyzet, hanem ez maga az üzleti környezet. Ezt figyelembe véve építsük fel a cég üzleti modelljét, stratégiáját, operatív tevékenységét. Az alkalmazkodó képesség kiépítése és megfelelő tartalékok képzése elengedhetetlen.”
(2020. májusi kérdőíves felmérésünk egy anonim válaszadója)
2. Felvetés
2020. május végi kérdőíves felmérésünk eredményei azt mutatják, hogy a nagyvállalatok és a KKV-k működésében a visszatérés az otthondolgozós időszakból a központi téma. „Mi az a max. 3 kérdés, ami a jelen helyzetben leginkább foglalkoztat a szervezeteddel kapcsolatban?” kérdésünkre kapott válaszok megfogalmazásából azt értettük meg, hogy míg márciusban a home office-ba való kiszervezéskor a munkafolyamatok átalakítása mellett sokkal több volt a figyelem az emberi aspektusokra, most inkább a szervezeti szempontok dominálnak, a visszaállást elsősorban munkaszervezési kérdésnek tekintik a vezetők.
A válaszok közül szemléltetésként összegyűjtöttünk 3+3 jellemző mondatot márciusból és májusból.
Különféle szervezetekben dolgozva azt látjuk, hogy a visszatérés olyan változás a kollégák számára, amelynek feldolgozása jelentős vezetői figyelmet kíván. A régi helyzet lett most az új helyzet, amit változásként élnek meg. A munkatársak várják, hogy kifejezhessék igényeiket, meghallgassák véleményüket, az általános bizonytalanságban szükségük van arra, hogy információt kapjanak.
Mit érdemes tenni vezetőként (online vagy offline keretek között)?
Megosztani:
-
Mit látunk a piac alakulásából?
-
Milyen irányba kívánunk mozdulni, fejleszteni?
-
Most mire szükséges leginkább összpontosítani?
-
Mi az, amit nem látunk előre?
-
Milyen lépéseket teszünk a stabilizálás érdekében?
Bevonni:
-
Lehessenek kérdések és legyenek válaszok.
-
Javasolhassanak, kezdeményezhessenek.
-
Élére állhassanak egyes fejlesztéseknek.
-
Közreműködhessenek az új működési normák kialakításában.
Találkozásokat teremteni:
-
Felsővezetőkkel, hogy a közvetlen infóáramlás megerősítse a munkatársak biztonságérzetét.
-
Társterületekkel, hogy a meglazult együttműködések újraéledjenek.
-
Külső és belső ügyfelekkel, hogy a munkatársak megláthassák, miként változnak az igényeik.
Újratervezni:
-
Vonjuk be a kollégákat az újratervezésbe.
-
Tekintsük ezt egy folyamatnak, amihez időről időre érdemes visszatérni.
Tartani a kereteket:
-
Tartsuk keretek között a változások folyamát.
-
Időnként foglaljuk össze, mi az, ami fix, és mi az, ami még változhat.
-
Következetesen tartassuk be a már kialakított új szabályokat.
3. Kérdés
Neked mire lenne szükséged, hogy elkötelezettebben tudjál dolgozni ilyen változó körülmények között? Tőled megkapják ezt munkatársaid?
Trackback from your site.