Mikrovállalatok és magánszemélyek
HELYZETKÉP – 2020 MÁRCIUS VÉGE
Kérdőíves felmérésünk eredményeinek összefoglalója
Mikrovállalatok és magánszemélyek
A kitöltők száma: 22 fő
Milyen időtávon próbálsz előre látni és tervezni jelenleg?

Úgy tűnik az otthoni munkavégzésre való átállást viszonylag rugalmasan sikerült már megoldani, és távlatibb megoldások keresésére tudják a figyelmüket fordítani.
Mely szempontok érintik céged munkavállalóit leginkább hátrányosan a jelen helyzetben?

A mindenkit sújtó általános bizonytalanságon túl a mikrovállalatoknál a jövedelem csökkenés lehetősége veszélyezteti leginkább a munkavállalóikat. Ugyanakkor az elbocsátásoktól itt kevésbé kell tartani, mint a nagyobb méretű szervezeteknél.
Miről gondolkodsz már most a járványhelyzet elmúlását követő időszak megalapozására?

Számunkra nagyon tanulságos ez a grafikon. Azt mutatja, hogy a kisebb méretű szervezetek automatikusan a megújulásban kezdenek gondolkodni (termelési struktúra és folyamatok átalakítása, illetve új termékek indítása).
Mit üzennél, ajánlanál azoknak, akik most szintén nehéz helyzetben irányítják saját szervezetüket

A mikrovállalatok képviselői egymást a higgadt, emberközpontú és kreativitást ösztönző megoldások keresésére bíztatják. Ez számunkra összekapcsolódik azzal a jelenséggel, hogy mennyire az új, innovatív megoldások keresésével biztosítják annak lehetőségét, hogy a válságos helyzeten sikeresen felül tudjanak emelkedni.
Számunkra érdekes, hogy mennyire nem tartják szükségesnek a csapat és a bizalom erősítésének szükségességét. Ennek egyik oka az is lehet, hogy a kisebb méretű szervezetek családiasabbak, így erős kohézió tarja össze őket.
Végül az üzenetek…
Egy listába összegyűjtöttük a mikrovállalatok képviselőinek üzenetét azok számára, akik most szintén nehéz helyzetben irányítják saját csapataikat. A válaszok sokfélék, fogadjátok nyitottsággal!
- Menekülj előre: fektess be eszközökbe, új munkatársakba most, amíg kevesebb az értük folyó verseny
- Együttérzésem.
- Válságkommunikáció és etikus rugalmasság
- Nyugi!
- Fogjuk fel a jelenlegi helyzetet lehetőségnek a cég, a működés teljes újragondolására.
- Próbálják erősíteni a kollégák biztonságérzetét, tegyék a korábbinál is átláthatóbbá a cég működését a számukra, hogy lássák, merre tart a szervezet.
- Alkossanak stratégiákat pénzügyi, értékesítési és HR területeken.
- Mutassanak stabilitást a kollégák felé, és ösztönözzék őket a kreatív munkavégzésre ebben az időszakban!
- Próbálják meg lehetőségként kezelni a helyzetet, teremtsenek innovatív légkört maguk közt – ehhez egy inspiráló videó
- Fontos a munkaválallók egyéni helyzetének figyelembe vétele.
- Gondoljanak a munkavállalóikra
- fontos az emberi oldalt is nézni
- Nem kell coach:)
- Hit, remény, szeretet.
- Keressen valakit, aki még nehezebb helyzetben van és segítsen neki!
- Kitartás!
- Kitartás, lehetőségek
- Ez is elmúlik majd!
