EgyüttMűködik! – Tájékoztató vezetőknek
Online együttműködés-fejlesztő program
A program célja, hogy a szervezet minden szintjén erősítse a belső együttműködés kultúráját, az emberi kapcsolódások minőségét, ezáltal a hatékonyabb és eredményesebb működést.
Online sorozatunk képes akár nagyobb létszámú közösségek egyidejű támogatására azáltal, hogy egyszerre szólítja meg a munkatársakat és a vezetőket. Ennek révén:
-
egyrészt a résztvevők egyéni szemléletfejlődését támogatja,
-
másrészt támogatja, hogy minden csapat vezetője a saját helyzetükre szabott módon irányítsa kollégái figyelmét,
-
ezen túl, nagyobb szervezetekben a felsőbb szintek képviselőinek is rálátást kínál a belső folyamatokra.
A sorozat 3 fő részből áll: az együttműködési nehézségek feltárása, lehetséges megoldások keresése és új megállapodások létrehozása.
A 2,5 hónapos program során a résztvevők hetente egy üzenetet kapnak, melyekkel a szervezet minden egységének érését abban a fázisban támogatjuk, ahol éppen tart. Sorozatunk hatása így lehet csapaterősítő, együttműködésfejlesztő, szervezetfejlesztő, hatékonyságnövelő, hangulatjavító stb. hatású. Ehhez a belső éréshez sorozatunk egy keretet kínál, de magatok is alakíthatjátok, hogy ezt a keretet konkrétan milyen célra használjátok fel.
Programunk segíti, hogy a résztvevők körében erősödjön
a nyitottság mások igényeire,
az empátia nehéz szervezeti helyzetek kezelésében,
a kezdeményezés és az elköteleződés,
a problémák megoldásorientált megközelítése,
az együttműködés kultúrája, és
az összetartó, jó hangulat,
azaz összességében javuljon az emberi kapcsolatok minősége.
1. szint: A munkatársak
Üzeneteink az együttműködés egy-egy lényegi aspektusára hívják fel a résztvevők figyelmét, akik a felvetett témákra heti 10-15 percet fordítva találhatják meg saját válaszaikat. A szervezeti kultúra éréséhez gyakorlatias ajánlásokat fogalmazunk meg, amelyek segítségével új viselkedési formákkal kísérletezhetnek. A rendszeres szavazásokkal a közreműködők egymás tapasztalataiból is tanulhatnak, és ugyanakkor visszajelzést adhatnak az adott aspektus szervezeti helyzetével kapcsolatban. Ennek megfelelően minden tartalmi levél 4 elemből áll:
A program tartalmi menetrendje:
1. hét: Felvezetés
1-3. hét: Az együttműködési nehézségek feltárása
-
A kommunikáció
-
Az előítéletek
-
Áttekintés az együttműködési nehézségekről
4-6. hét: Kapcsolatfelvétel és megoldások keresése
-
Önmagunk képviselete
-
Az együttműködés
-
Áttekintés a lehetséges megoldásokról
7-9. hét: Új megállapodások kialakítása
-
Fejlődésorientált gondolkodás
-
Belső szolgáltatás
-
Áttekintés az új megállapodásokról
10. hét: Zárás és értékelés
11. hét: Visszajelzés az eredményekről
2. szint: A munkatársakat közvetlenül irányító vezetők
Felkészítő levelek a munkatársi csapatokat közvetlenül irányító vezetőknek
A munkatársak részére küldött üzeneteket megelőzően minden pénteken egy felkészítő levelet kapnak a munkatársi csapatokat közvetlenül irányító vezetők, ami visszatekint az előző hét szavazásának eredményeire, röviden összefoglalja a következő hét témáját, és javaslatot tesz arra, hogy a csapat irányítójaként miként tudják támogatni a program által kínált lehetőségek még jobb kihasználását, így többek között:
-
hogyan érdemes ösztönözniük munkatársaikat a részvételre,
-
hogyan dolgozhatják fel közösen a szavazás eredményeit,
-
miként érdemes a következő hétre felkínált témát az éppen aktuális szervezeti helyzetekre/ igényekre vonatkoztatni.