Csapatkártya online verzió – OTP

A CSAPATKÁRTYA ONLINE VERZIÓJA TEAMEK ÖSSZETARTÁSÁRA

HOGYAN TUDJUK A TÁVMUNKÁBAN SZÉTCSÚSZÓ CSAPATOT ÖSSZERÁNTANI?

A Csapatkártya online egy komoly szervezeti társasjáték olyan távmunkában dolgozó csapatoknak, amelyek szívesen beszélgetnének egy jót számukra aktuális együttműködési témákról!

AJÁNLJUK:

VEZETŐI TEAMEKNEK,

KÖZÖSEN DOLGOZÓ CSAPATOKNAK,

EGYÜTTMŰKÖDŐ KÖZÖSSÉGEKNEK,

PROJEKT TEAMEKNEK

Ismerős a helyzet saját csapatod megbeszéléseiről, hogy

  • a megbeszéléseitek merev, néha feszült hangulatban zajlanak,
  • az az érzésed, mintha nem mondanátok ki fontos dolgokat,
  • kollégáid között feszültséget érzékelsz,
  • gyakran elkalandozik a csapat a tervezett témakörtől,
  • újra meg újra felbukkannak korábban lezártnak hitt témák,
  • sokan nem szólnak hozzá, mintha nem is lennének ott igazán,
  • a végén nem világos, miben maradtatok a megbeszélés eredményeként?
  • a tapasztalt nehézségek csak fokozódnak a csapattagok virtuális jelenléte mellett?

Most képzelj el egy olyan csapatmegbeszélést az online térben, ahol:

  • nem csak a napi témák merülnek fel, hanem kicsit átfogóbban beszéltek a működésetekről,
  • a kollégák is elmondják, milyen témákról legyen szó,
  • fokozatosan mindenki bevonódik,
  • mindenki szempontja szóba kerülhet,
  • mindannyian megosztjátok a meglátásaitokat,
  • azt érzitek, kezditek jobban megérteni egymást,
  • közösen fejlesztési javaslatokat, konkrét megoldásokat fogalmaztok meg, amelyek javítják a napi munka eredményességét és hangulatát,
  • a végén közösen határoztok a kiválasztott akciókról,
  • és mindez könnyed és komoly hangulatban történik úgy, hogy szinte észrevétlenül telik el az idő.
A külső levezető támogatása mellett Zoom vagy más online kommunikációs felületen működő Csapatkártya online verziója újszerű beszélgetést teremt csapatokban arról, mi gátolja feladataik jobb végrehajtását, mi tisztázandó kapcsolataikban és mi szolgálhatná fejlődésüket.
Egyszerű eszköz ez, ami segíti a vélemények megosztását, a feszültségek tisztázását és előremutató megoldások keresését. Összpontosítja a csapattagok figyelmét, gondolkodását és strukturálja a helyzetértékelés és megoldáskeresés módját.
A játék végére konkrét elhatározások, akciók születnek, miközben a találkozó erősiti a csapat együttműködését, összetartását.

 

A Csapatkártya dobozos alapkoncepciójáról az alábbi képre kattintva tudhatsz meg még többet!

A Csapatkártya online többféle verzióban is játszható, de az alaplépései ugyanazok:

  1. A legidőszerűbb Főtémát a csapat kiválasztja az 5 lehetőség közül.
  2. Az adott Főtémán belül a csapat egy megbeszélendő Altémát választ 5 közül.
  3. Az Altéma 3 kérdéséhez kapcsolódva a résztvevők 2-2 percben megosztják saját megéléseiket.
  4. Rövid reflexiókat, reakciókat adunk egymásnak az elhangzott egyéni vélemények kapcsán.
  5. Megoldási lehetőségeket keresünk, majd rögzítjük a megbeszélt teendőket.
A játékba kiegészítő elemként bevonható a Versenytábla és az egyes témák számszerű értékelésére alkalmas Skála, amivel tartalmasabbá és még élménydúsabbá tehető a folyamat.
Mi magunk facilitátorként és egyben a Csapatkártya játékmestereként vagyunk jelen. Felvezetjük a játékot, felkészítjük a csapattagokat az online platform használatára (szavazás, megosztások, jegyzetelés, időmérés, stb.), moderáljuk a folyamatot és biztosítjuk a szükséges kellékeket az online játékmenethez.

 

A program levezetői:

VÉLEMÉNYEK AZOKTÓL, AKIK MÁR HASZNÁLTÁK SAJÁT CSAPATAIKKAL:

 

„Már az első alkalommal nagyon fontos témák kerültek a felszínre, amelyek kapcsán már a rákövetkező héten konkrét, kézzelfogható előrelépéseket tudtunk tenni.” Balogh Bogdán, Fejlesztés és Tudásmenedzsment Vezető, OTP Bank Nyrt.

“A Csapatkártya legjellemzőbb értékei: a biztonságos keret, a segítő kérdések, a megfelelő fókusztartás és az egyértelmű akcióterv készítése csapat szinten. A játék használatával számunkra fontos témák felvetésére és megválaszolására fordítottuk az időnket.” ICF – Nemzetközi Coach Szövetség Magyar Tagozat Elnöksége

“Az ember hajlamos a forró kását sokáig kerülgetni, várni, hogy a problémák maguktól megoldódjanak. Ez a játék remek lehetőség arra, hogy beindítsa a konstruktív beszélgetést, amely aztán észrevétlenül elszakad a játékszabályoktól, és jó eséllyel a problémák megoldásáig vezető útba is torkollhat. 99 éves korig ajánlott!” Dr. Csere Bálint, Ügyvezető igazgató, vezető jogtanácsos, OTP Bank Nyrt.

„A játék sokat segített abban, hogy komolynak mondható témákról lazán, kötetlenül és jó hangulatban tudtunk egymással beszélgetni. Kiemelném, hogy a játék során egyes kollégák sokkal jobban ki tudtak bontakozni.” Bíró Antal, Ügyvezető, Celsius Építőanyag-kereskedő Kft.

A CSAPATLÉTSZÁM ALAPJÁN VÁLASZTHATÓ CSOMAGOK

A Csapatkártya online most folyamatként igényelhető, ami támogatja a csapat által meghozott megállapodások és elhatározások megvalósítását. A csapat, illetve a vezető az első alkalmat követően dönthet arról, hogy 2 vagy 3 alkalmas sorozatot választ. A folyamat időigénye a csapat létszámától is függ az alábbi táblázatban található csomagok szerint.

12 fő feletti csapatok esetén több facilitátorra lehet szükség,

így a folyamatot egyedi egyeztetés alapján a vezetővel közösen tervezzük meg.

HA ÉRDEKEL TITEKET EZ A LEHETŐSÉG, AKKOR RAGADJÁTOK MEG MOST!

Jelezzétek igényeteket a HGI Fejlesztés és Tudásmenedzsment csapatból Benedek Fülöpnek:

BenedekFu@otpbank.hu

Copyright © 2013 - 2020 Önazonos Vezető