A partnerségről más szemszögből
Ma a partnerségről írunk, amit a sikeres szervezetek meghatározó vonásának tartunk.
1. Idézet
“Partnership is not a posture but a process — a continuous process that grows stronger each year as we devote ourselves to common tasks.”
“A partnerség nem egy állapot, hanem egy folyamat, amely évről évre erősebbé válik, ahogy a közös feladatoknak szenteljük magunkat.”
(J. F. Kennedy)
2. Felvetés
A Gallup korábban itt idézett nemzetközi kutatása óta tudjuk, hogy a kiemelkedő üzleti teljesítmény záloga az munkatársak elkötelezettsége. A közeljövő szervezeti egyik fő kihívását abban látjuk, hogy mit tud adni egy cég a munkavállalóinak megtartásuk érdekében, azaz elköteleződésükért.
Ennek fő tényezője az, hogy jól érzik magukat a cégnél, mert ki tudnak teljesedni.
Korábban itt már írtunk arról, hogy valódi teljesítmény és elégedettség, igazi elköteleződés akkor születik meg fenntartható módon, ha önmagunkhoz és a szervezethez párhuzamosan tudunk kapcsolódni. Ez hozza létre az elégedetten teljesítő munkatársat. Csak hogy eddig az összefüggés második elemén, a szervezethez való kapcsolódáson volt a hangsúly.
Bill Jensent, a Work 2.0 könyv szerzőjét is idéztük ugyanott, aki azt írja: „A cégek előbb-utóbb felhagynak annak megkövetelésével, hogy a munkatársaik kizárólag a szervezeti vízió mellett köteleződjenek el, és emellett ők is el fognak köteleződni a munkatársak személyes víziója iránt.”
Véleményünk szerint a jövőben ennek a szemléletnek erősödésére számíthatunk. Részben az új generációk önmegvalósítást kereső, tudatosabb hozzáállásának hatásaként, részben annak eredményeként, hogy nő a magas tudáshányadú termékek iránti kereslet, amelyek létrehozásában felkészültebb és kreatívabb gondolkodókra van szükség.
Ezek az emberek már kevésbé “megvásárolhatók”. Nem „munkavállalóknak”, „emberi erőforrásoknak” tekintik magukat, hanem partneri viszonyban kívánnak kapcsolódni a céghez. Elköteleződésükkel párhuzamosan természetes módon igénylik terveik megvalósulásának, fejlődésüknek támogatását, nem csupán a szervezet működési keretein belül.
Egyre erősödni fog ez az elvárás, ami a kocsi, telefon és egyéb jutattások mellé beépül a kompenzációba, azaz egyesek számára magától értetődő része lesz a csomagnak, hogy a szervezet partnerként támogatja őket személyes céljaik megvalósításában. Ezáltal a munka és magánélet dichotómiája is eltűnhet.
Ez a tendencia egyben fel fogja értékelni a coach szakma, mint a céges belső partnerek személyes és szakmai fejlődése testreszabott támogatójának jelentőségét. A coaching szemlélet egyik alappillére a partnerség.
3. Kérdés
Te mennyire figyelsz oda embereid személyes kiteljesedésének támogatására?
Trackback from your site.