A mindennapokat jobbító rítusok

Mai témánk arról szól, miként tehetjük életünket teljesebbé a mindennapjainkat jobbító rítusok gyakorlásával.

 

1. Idézet

„Ha igazán szeretnék javítani a helyzetemen, azt az egyetlen dolgot érdemes megdolgoznom, amit uralni tudok – önmagamat.” 

Stephen R. Covey

2. Felvetés

Shawn Achor alább megtekinthető videójában a lényeg számomra az, hogy miként lehet napi rutin gyakorlatokkal a boldogság, kiegyensúlyozottság érzetét felerősíteni önmagunkban, ami aztán munkánkban is eredményességet hozhat. A 12 perces videó végén elég feszes tempóban foglalja össze ajánlásait, melyeket itt röviden lejegyeztem:

  • „Listázz 3 új dolgot minden nap, amiért hálás vagy.

  • Írj le egy pozitív élményt okozó esetet az elmúlt 24 órából, és közben éld át újból.

  • Eddzed magad – ebből megtanulod, hogy számít a helyes magatartás.

  • Meditálj – mivel ez áttörheti benned azt az uralkodó társadalmi kényszert, hogy aktívnak kell lenned. Amikor ez megtörténik majd, akkor valóban képes leszel koncentrálni azokra a dologra, amikkel éppen foglalkozol.

  • Minden nap írj egy pozitív e-mailt valakinek, amiben elismerést fejezel ki.

… Ha meg tudjuk találni a módját, hogy pozitívvá váljunk a jelenben, akkor az agyunk is sokkal sikeresebben kezd működni, így képesek leszünk keményebben, gyorsabban és értelmesebben dolgozni.”

Shawn Achor: A boldog titok a jobb munkához

Hogy valóban megértsd, mit nyerhetsz azzal, ha képes vagy beépíteni napi rutinodba a felsorolt gyakorlatokat, érdemes meghallgatni ezt a rövid – és egyébként nagyon vicces – előadást.

3. Kérdés

Megéri-e számodra, ha minden nap legalább 1 órát fordítasz önmagadra annak érdekében, hogy örömtelibb és eredményesebb életet élhess?

Trackback from your site.

Copyright © 2013 - 2024 Önazonos Vezető