Kérdéskártya

Kérdéskártyák megbeszélésekhez

Egy komoly játék

kerdes-kartya-front

Az milyen lenne, ha megbeszéléseinken egyből belevágnánk a lényegi témákba, és közben még jól is éreznénk magunkat? Milyen lenne, ha minden résztvevő bevállalósan képes lenne őszintébben kimondani saját álláspontját és nyíltabban hallgatná meg a többiek véleményét? Mit teremtene egy olyan nyitókör, ami nem csak a találkozó témájáról, hanem Rólad is szól?

Kérdéskártyáinkat a hatékony és eredményes értekezletek igénye szülte. Komoly játékunk arra teremt lehetőséget, hogy már a megbeszélés indulásától minden résztvevő személyes figyelemmel és nyíltsággal legyen jelen. A kártya olyan 10-15 perces ráhangoló nyitókört inspirál, amelynek tartalmát a résztvevők együtt határozzák meg. Ideálisan 4-10 fős találkozókon érvényesül.

Elsősorban olyan szervezeten belüli megbeszélésekre ajánljuk, amelyeknek egy meghatározó témája van, így például döntéshozó, stratégiai, tervező, projektindító stb. értekezletekre. Minél nagyobb a tét, annál erőteljesebb a kártya fókuszteremtő és bevonó hatása, és annál jobban megéri a ráfordított időt.

A játék szabályai rugalmasan és kreatívan a helyzethez igazíthatók. Egy jó coachhoz hasonlóan a kártya biztosítja a kereteket, és egy idő után nélkülözhetővé válik, miután rutinná tette az találkozókra való közös ráhangolódást.

ajánlat

A kérdések fókuszáló ereje

A Kérdéskártyák megbeszélésekhez – egy komoly játék az első olyan
alkotásunk, amely fejlesztői meggyőződésünket és tapasztalatunkat
komplexen magába építi, miközben végtelenül egyszerű.

A Kérdéskártyák a következő elemek szintéziseként támogatják
különböző céges értekezletek hatékonyságát és eredményességét:

  1. Nyitott kérdésekkel dolgoznak.
  2. Minden résztvevőt megszólítanak.
  3. Hierarchiamentesen kapcsolják össze a résztvevőket.
  4. Fókuszálják a résztvevők figyelmét a megbeszélés témájára.
  5. Segítik feltárulni a lényegi tartalmakat.

Mindez szinte észrevétlenül történik, a kártyajáték különösebb
látványosság nélkül, csendben teszi a dolgát. Éppen úgy működik,
mint a jó coach: észrevétlenül hat a háttérből, biztosítja a kereteket,
fókuszt élesít, időnként provokál. Mindeközben a tartalmat és az
irányt a résztvevők adják. Éppen ez a „visszahúzódó” minősége
biztosítja, hogy a kártya egy idő után nélkülözhetővé válhat, amikor a
csapat már magától megtalálja a találkozókra való közös
ráhangolódás saját bevált módját.

Próbáld ki Te is, és oszd meg velünk a tapasztalatodat,
véleményedet, javaslataidat az alábbi menüpontban!

Hogyan működik? Használati útmutató!

Minden résztvevő

  • 3 kártyát húz – a kártyákon különböző nyitott kérdések találhatók,
  • kiválasztja azt a kérdést, amelyiket a legerősebbnek tartja a megbeszélés témájában,
  • felolvassa a kiválasztott kérdését.
  • A résztvevők szavazással közösen kiválasztják a legrelevánsabbnak tartott kérdést.
  • Mindenki 1 percben elmondja válaszát a kiválasztott kérdésre. Fontos, hogy a saját maga nevében beszéljen, és fogalmazásában legyen rövid, tömör, konkrét, világos és személyes!
  • Az értekezlet összehívója 2 percben reflektálhat a hallottakra.
  • A megbeszélés folytatódik a napirend szerint.

Részletes használati útmutató itt!

Vásárlási és szállítási feltételek

A kérdéskártyák megrendelése egyszerű. A „Megrendelem” gomb megnyomása után megadod adataidat, és mi egy héten belül utánvétellel elküldjük az általad megadott címre.

A „Kérdéskártyák megbeszélésekhez” csomag díja 15 000.- Ft+ÁFA.

A termékre díj visszafizetési garanciát vállalunk. Amennyiben bármilyen oknál fogva nem vagy elégedett vele, és 15 napon belül sértetlenül visszajuttatod számunkra, a teljes díjat mindenféle kérdés és egyéb feltétel nélkül visszaküldjük a megadott címre.

IMG_5945_retus
Schenk Tamás, ügyvezető igazgató, OTP Bank Nyrt.

Nagy ötletnek tartom, hogy a meeting elején mindenki őszintén nyilatkozzon meg. Ennek keretéül szuper a kártya. A szabályokat egy lépéssel bonyolultabbnak tartottam a célszerűnél. A sokszor 1 órás idősávból nehéz 15 percet megnyerni a játékra.
Nálunk 12 ember volt jelen, de sietni kellett, így csak a vezetők szólaltak meg. Mindenki nagyon lelkes volt az előzetes beharangozás nyomán is. Így „rövidítve” kb. 10 percig tartott. Az összefoglalás a végén nem volt egyszerű. Ahhoz nagyon kell figyelni.
A meetinget megelőző két találkozón nagyon feszült, kiabálásig fajuló hangulat volt. Ez alkalommal mindenki higgadt és személyeskedést kerülő maradt. A kiválasztott kérdés tartalma alapján viszonylag alacsonyra került a cél. Egy plenáris tervegyeztető megbeszélést tartottunk, amelynek a célja nem az lett, hogy megállapodjunk a számokban, hanem az, hogy jobban értsük egymás gondolkodását, modelljeit.

Gázmár Domán, vezető HR szakértő, MVM

Akkor jó igazán, ha egyetlen konkrét témája van a megbeszélésnek. Az ötletelő, folyamat-megújító, stakeholder elemző, tisztázó megbeszélésekre ajánlanám elsősorban, illetve nagy projektindító megbeszélésen is érdekes lehet. Több témát érintő státuszolós találkozón nekünk nem volt hozzáadott értéke.

Klinger Mária igazgató, Szociális Szolgáltatások Háza

A kérdéskártyákat a havi vezetői értekezleten használtam először. A megbeszélés elején bejelentettem az egész intézményt érintő témát, amely az intézményvezetői pozícióban történő júliusi változást is előrejelzi.
A kártyák kiválasztása után hamar meg tudtunk egyezni a mindenkit leginkább érintő kérdésben: „Mit várnak tőlünk a csapataink és a környezetünk a mai témával kapcsolatban?”. A kérdés megválaszolásánál eltértünk az eredeti instrukciótól, mert először mindenki átfogalmazta a saját szintjére a kérdést, és írásban megválaszolta. Utána válaszoltuk meg egyenként egy percben a saját kérdésünket, amire mindannyian reagáltunk. Mivel eltértünk az eredeti játékszabálytól, a játék 2 órásra nyúlt, vagyis az egész megbeszélés ívét adta, de nem bántuk.
A téma kártyával való feldolgozása iránymutatást kínált a téma hatékony és eredményes kifejtéséhez. Érdekes volt megtapasztalni, hogy mindenkinél voltak visszatérően fontos és kiemelt szempontok, melyek mentén el tudtunk kezdeni hatékonyabbnak tűnő szervezeti keretek és szabályok kialakításáról beszélni. A következő lépés és cél ezek eredményes megvalósítása lehet.
A csoportvezetők visszajelzése alapján a megbeszélés nyitottabb és őszintébb légkörben zajlott, és a korábban már sokszor felmerült problémák és feladatok megoldásához is új szempontokat adott.
Elhatároztuk, hogy a következő vezetői és csoportértekezleten is használjuk a kártyát, de az eredeti instrukciók szerint.

Takács Sándor, kontrolling vezető, BAY Nkft.

Több alkalommal, több típusú megbeszélési közegben próbáltam ki a kártyát és azt tapasztaltam, hogy nagyban elősegíti a megbeszélés elején a témára koncentrálást és a laptopok képernyőjéről is eltereli a figyelmet. Segít egymásra hangolódni a szemben ülő feleknek. Remekül oldja a feszültséget és oldottabb hangulatot eredményez a legkomolyabb témájú megbeszéléseken is.

Kipróbáltam a „játékszabálytól” eltérően is. Az irodámba megbeszélésre érkező kollégákkal, 1-1-es felállásban is, mégpedig úgy, hogy mindketten húztunk 1-1 lapot, ezek közül kiválasztottunk egyet és az azon található kérdést válaszoltuk meg mindketten. Így is hasonló tapasztalatokat hozott, mint a „játékszabályok” szerinti helyzetben.

Szenior tréner, tanácsadó

A kártyákban rögtön az elején éreztem fantáziát. Ezért aznap, amikor megkaptam izgatottan vittem egy tréning utánkövető találkozójára kipróbálni. Bár elolvastam a szabályokat, bátran módosítottam rajtuk, és a 6 fős csapattal kiválasztottuk azt a 3-as kérdéssort, amivel az egyéni preferenciák alapján a 1,5 órás alkalommal foglalkozni akartunk. Ezeket így tudnám összefoglalni: Mi a célunk? Mi az, amit tovább akarunk vinni? Mi akadályozhat minket a végrehajtásban?

Jó volt egy játékba bújtatva komoly dolgokról beszelni! Mindenki sokkal könnyebben nyílt meg és fogalmazta meg elvárásait vagy fenntartásait. Biztos, hogy fogjuk még használni tréningjeinken.

Banki leányvállalati vezető

Mivel nem sok időnk volt a játékra (15 perc), én egy kérdést akartam csak hagyni, ezért két körös szavazást tartottunk, ugyanakkor engedtem egy embernek több szavazatot is. Egyébként minden lépés, szabály egyértelmű volt mindenki számára. Öten voltunk és senki sem késett. Mindenki négy kártyát kapott. Egy jolly volt, de aki húzta, nem kért egyedi kérdést. Nálunk bejött, hogy a kiválasztott kérdést felírtuk egy flip chart-ra.
Ami érdekes volt, hogy a mai megbeszélésünk mélyebbre és értelmesebbre sikeredett, mint máskor. Ez lehetett a játék eredménye. A 2016-os feladatokat kezdtük összerakni és mindenki kreatív és nyitott volt. A mai megbeszélésen nekem kifejezetten jól jött a kiválasztott kérdés, mert egyrészt szenvedünk a hatékony együttműködés hiányától néhány területen és vannak néha személyes érzelmektől vezérelt vitáink.

Pár javaslatom még:
1) Az elején érdemes definiálni a megbeszélés célját és erre a témára értelmezni a kérdéseket.
2) Szerintem ha a megbeszélés vezetője ismeri a résztvevőket és tud olyan dologról, ami általában megnehezíti az eredményes tárgyalást, akkor én adnék egy jolly joker-t neki, vagy szabadon választhasson a kártyák közül egyet és a csapat két kérdést beszéljen meg.
3) Úgy látom, hogy nem csak bemelegítésnél érdemes használni. Szerintem egy komplexebb kérdés esetén be lehet dobni a „csapongó” ötletelés rész után, hogy kicsit összerántsa a csapatot.

Galambos Ágnes, ügyvezető igazgató, Krauthammer Kft.

Negyedéves stratégiai napunkon volt alkalmam elővenni a kártyákat. Egy kicsit előszűrtem őket, így eleve a témához köthető kártyákat húzott mindenki, és abból kellett tovább szűkíteni az egyéni preferenciák szerint.

Jó volt látni az interaktivitást és azt, hogy néhány perc alatt mindenki bevonódott. Megérkeztünk! Lehetett kezdeni a stratégiánk negyedéves felülvizsgálatát és a következő negyedévi fókuszok meghatározását

Brindzik András, üzletfejlesztési igazgató, Practity

Egy megbeszélés elindítása gyakran nehézkes. Jó, ha valami oldja ezt. A mi első találkozásunkkor a Kérdéskártyák megbeszélésekhez jó kapaszkodót kínált ehhez. Segített megnyitni, elindítani a beszélgetést, támogatta a kapcsolat kialakulását és kibillentett minket a tárgyalóba magunkkal hozott akarásokból. Persze lehetne ezt kártya nélkül is valahogy szóban megteremteni, de ahhoz valami varázslatra lenne szükség. Mivel a varázslat nincs mindig kéznél, jó ha a kártya igen.

KKV, tulajdonos

A Kérdéskártyát először egy heti értekezleten próbáltuk ki. Tartalmi szinten kevésbé, sokkal inkább hangulati szinten segített.

Olyan probléma került felszínre, ami egy lehetséges időzített bomba lehetett volna egy projektvezető és az irodavezető között. Ez a probléma nem konkrétan a megbeszélés témájához kapcsolódott, de az egyik ÉN kérdés során merült fel.

Szívesen ajánlanám, olyan helyzetekben, amikor a különböző érdekeket képviselő vezetőknek közös döntést kell hozni egy témában. Jó lehet továbbá bárhol, bármilyen csapatban arra, hogy a felszín alatt megbúvó témák a felszínre kerüljenek. Persze fontos hozzá, hogy bizonyos szintű bizalom legyen a jelenlévők között.

Telecom szolgáltató, ügyfélkapcsolati igazgató

Hatan voltunk és nem késett senki. Könnyű lett volna a későket is bekapcsolni a játékba, mert a kártyák kiosztása után csak a táblára felírt kérdésre kell válaszolniuk.

A hozzáállás pozitív volt, de az is látszott, hogy mivel nagyon feszes volt az ütemezés ezért félő volt, hogy kicsúszunk az időből és a szakmai témákból nem mindegyikre jut idő. Kb. 12 percig játszottunk.

Viccesre vettük a hangulatot, így inkább az összehangolódást és a jókedvet biztosította a játék, nem annyira a szakmai hangolódást.

Összességében jó tapasztalat volt. Ajánlanám másoknak is, sőt én is fogom még használni. Ami kép kialakult bennem egy játék alapján, hogy ezentúl olyan megbeszélésen használom majd, ami egy szakmai témakörre fókuszál, és előre tudom, hogy van ellentét a szemléletben a téma körül.

Legközelebb kevesebb kártyát viszek magammal, és kiválogatom a téma szempontjából és az én elvárásaim szempontjából a relevánsabbakat.

Horváth Balázs, ügyvezető igazgató, Abaco.hu Kft.

A kérdéskártyákkal a heti megbeszélésen könnyedebb lett az elindulás. A közösen megszavazott kérdésről való eszmecserével egész csapat figyelme egyből a megbeszélésre irányul. Köszönjük!

Visszajelzés küldés

Kérjük, oszd meg Te is tapasztalataidat!

  • Nálatok hogyan hatottak a megbeszélésekre a kérdéskártyák?
  • Milyen alternatív javaslataid vannak a kérdéskártyák használatával kapcsolatban?

Copyright © 2013 - 2019 Önazonos Vezető